Thursday, February 9, 2012

23. Genéve ja yfu-tšill

Viimastel nädalatel on kohale jõudnud karm reaalsus, et üle poole vahetusaastast on juba läbi ning polegi enam väga palju aega Šveitsi elu nautida. Seega otsustasin, et pean järgijäänud viiest kuust kõik võtma ning võimalikult palju nägema ja tegema.
Niisiis käisin reedel, laupäeval Genfis. Reede õhtul sõitsin kõigepeal rongiga ligi kolm tundi Šveitsi teise otsa. Sealses rongijaamas tuli mulle vastu eesti tüdruk Kaisa. Ta läks mitmeid aastaid tagasi sinna lapsehoidjaks, leidis mehe ning nüüd elab ja töötab juba pikemat aega Genfi kesklinnas. Kuna kell oli palju ning õues pime ja külm, läksime trammiga kohe tema korterisse, lobisesime veidi ning seejärel heitsime magama. Laupäeval sõime kõigepealt hommikust ning siis pidi Kaisa juba tööle minema. Mina läksin linna peale ringi vaatama. Pärastlõunal saime jälle kokku ning kuna Kaisa oli lubanud mulle Genfi näidata, jalutasime vanalinna poole. Kuna ilm oli nii külm ja tuul tahtis pikali puhuda, veetsime enamus aega kohvikutes ja poodides. Et veidigi rohkem ümbrust näeksin, ronisime ka üles kirikutorni, kust avanes vaade linnale, järvele ning mägedele. Seal tegin ruttu mõned kohustuslikud turistifotod ning seejärel kiirustasime juba järgmisesse kohvikusse soojenema. Hullu ilma tõttu oli ka Genfi kuulus purskkaev kinni, nii et ka see jäi kahjuks nägemata. Kevadel, kui ilm soojem on, lähen kindlasti veel korra tagasi ja teen linnaga lähemalt tutvust.
Esmaspäevaks kutsus Sebi yfu rahva enda juurde Berni lähedale. Peale kooli läksin ruttu koju, vahetasin riided, pakkisin "kirju koera" kotti ning kiirustasin rongijaama, kus sain Laura ja Andyga kokku. Sõitsime koos Berni ning sealsest rongijaamast leidsime juba veel mõned tuttavad näod. Käisime veel korra poest läbi, et süüa-juua osta ning siis istusime bussile, et sõita Säriswil'i. Peale paari minutit jalutamist jõudsimegi Sebi juurde, kus olid ees juba Nuria, Tinu, Sandra ja Julia, kes oli kaasa võtnud oma Poola sõbranna ja ühe poisi Portugalist. Veidi hiljem saabusid ka mõned Lõuna-Ameerika vahetusõpilased.
Sõime, jõime, lobisesime ning tšillisime niisama. Kui tõeliselt lõbusaks läks, pidin juba kahjuks viimase rongiga koju sõitma, sest järgmine päev oli mul kool. Enamus ööbisid seal, sest Berni rahval praegu vaheaeg.
Kuna rong tuli hilinemisega, jõudsin koju alles kella kahe ajal öösel. Järgmine hommik algas 7.40 juba kool. Esimene tund oli õnneks matemaatika, kus sain lihtsalt magada ja muusikat kuulata. Peale seda veel inglise keel ja kaks füüsikat ning seejärel pidin oma vigase põlve tõttu füsioteraapiassse minema.
Kuna Andy töötab ühes kohvikus ja ma olin eelmine õhtu lubanud, et külastan teda seal, jalutasingi otse läbi vanalinna sinna. Rääkisime juttu, jõime teed ning sõime mingit väga  head ja väga šokolaadist kooki. Igatahes magusaisu on nüüd pikemaks ajaks läinud. :)