Thursday, September 15, 2011

10. kool on teemas

Nüüd on juba 1 kuu ja kaks päeva siis Šveitsis oldud. Aeg on ikka uskumatult kiiresti läinud. Viimane nädal on üsna rahulikult kooli ja kodu vahel kulgenud. Koolis ausaltöeldes väga hullult ei pinguta ning näiteks matemaatika kontrolltööd kaasa tegema ei pidanud. Muidu üldiselt olen enamus kodutööd ära teinud ning varsti pean bioloogias ja muusikas isegi mingid presentatsioonid tegema. Enamuses on õpetajad kõik sõbralikud ja vastutulelikud ning teevad mulle väikseid allahindlusi. Hetkel on teemad üsna samad mis Eestis ning paljusid asju olen juba varem õppinud. Tunnikord oleneb õpetajast, kuid mulle tundub, et see on veidi lebom kui Eestis. Kuigi õpilased ise on ka suhteliselt korralikud, ei lärma eriti ja teevad tunnis kaasa. Haha, üks kord on mul õnnetunud isegi klassist välja viskamine ära teenida. Asi oli nii, et poisid mängisid mingi plastmassjublakaga ning see maandus minu laual. Juhuslikult sattus õpetaja just sel hetkel nägema ja saatis mu klassist välja.  Siiski sain ukse taga olla vaid paar minutit, kuni õpetaja taipas, et oli mulle ülekohut teinud.:)
Vahetunnid kestavad enamasti viis või kakskümmend minutit ning pikkade pauside ajal peame õue minema. Kooli hoovis saab mängida jalkat või lauatennist ning istuda välikohvikus. Asi, mis mind alguses imestama pani, oli siinne suitsetajate rohkus. Kooli esine on vahetundide ajal paksult konidega noori täis. Kusjuures õpetajad ei ütle midagi, mõned isegi suitsetavad õpilastega koos.
Minu koolis on ainult gümnaasiumiosa, meie mõistes 8.-12. klass. Igas vanuseastmes on kuus kuni kaheksa paralleelklassi ning seega on üsna raske meelde jätta, kes kus klassis käib.
Pühapäeval toimus Baselis maraton. Kogu minu klass töötas ning teenis lõpureisi jaoks seal raha. Seega pidin samuti hommikul kella seitsmeks rattaga Rheini äärde sõitma. Mina sain tööülesandeks jooksurajale sõitvate autode takistamise. Niisiis pidin viis tundi lihtsalt passima ja vaatama, et ükski auto teatud tänaval ei sõidaks. (kus niikuinii üksi auto ei üritanudki sõita).
Õhtul oli siis lõpuks minu kord süüa teha. Tegin kõige harilikumat hakklihakastet keedukartulitega ning juurde porgandisalatit. Tundub, et maitses kõigile üsna hästi, eriti hostemale. Tuli välja, et kusagil Šveitsi teises otsas on täpselt sama toit üks traditsioonilistest rahvusroogadest. Magustoiduks sõime imemaitsvat Mövenpicki jäätist:)
Uue nädala algus venis koolis kuidagi eriti pikalt. Homme on õnneks üsna lebo päev ning siis juba jälle nädalavahetus ning sõit Kanderstegi. Ja vaheajani on ainult kaks nädalat!!

No comments:

Post a Comment