Wednesday, September 7, 2011

9.JKF ja sünnipäev

Reede ja laupäeva õhtul toimus Baselis kauaoodatud JKF ehk JugendKulturFestival. Kesklinnas toimusid erinevad kontserdid, etendused ja workshopid ning terve linn oli pidutsevaid noori täis. Mina, Nora, Elena, Anja, Marina ja Suhyene saime kell üheksa kokku ja sõitsime ratastega vanalinna. Seal tšillisime ringi, vaatasime erinevaid kontserte ja nautisime ülisooja ilma. Isegi õhtul kella kaheteist ajal koju minnes oli väljas üle kahekümne soojakraadi.
Laupäeva hommikul sõitis Nora kaheks päevaks Fribourgi YFUkate kokkusaamisele. Kuna see oli mõeldud ainult vahetusaastal olnud šveitslastele, siis mina sinna kaasa minna ei saanud. Kuna lubasin perele kirjut koera valmistada, käisin hoopis linnas õigeid küpsiseid ja marmelaadi otsimas. Küpsistega oli lihtsam, aga kui palusin poes marmelaadi, näidati mulle vaid erinevaid moosipurke. Pärast selgus, et asja nimi, mida otsisin, on siin hoopis "Russische Gelee" ja seda saab ainult spetsiaalsest maiustuste poest. Lõpuks leidsin kõik vajaminevad asjad ja kirju koer (siinmaal "bunter Hund") sai väga hea. Ainult Robin kirtsutas veidi minu tehtud koogi peale nina, kuid lõpuks sõi isegi tema seda hea meelega.
Õhtul sain jälle Elena ja Anjaga kokku ning kihutasime taas linna. Seal kohtasin oma paralleeli-ja klassikaaslasi, kes olid juba üsna lõbusas meeleolus. Nendega veetsin aega kuni esimese kontserdi alguseni. Siis otsisin jälle Elena üles, kes oli koos suure kamba minu jaoks tundmatute sõpradega. Kõik nad olid väga sõbralikud ja tahtsid minuga juttu rääkida, aga valju muusika ja segase saksa keele tõttu, ma väga palju aru ei saanud. Kuna ilm oli üsna kehv ja esimest korda minu siinveedetus aja jooksul sadas paduvihma, olin öösel poole kahe ajal koju jõudes läbimärg. Mulle nii meeldib, et saan siin rattaga isegi öösel kiiresti ringi liiguta ja ei pea sõltuma vanemate autost ning ühistranspordist. Ning hostvanemad usaldavad mind täielikult. Enne väljaminekut küsisin, et mis kell peaksin kodus olema ning sain vastuseks, et olen piisavalt vana ja mõistlik, et ise otsustada.

                                                                    JKF

Pühapäeval käisin Sonja, Felixi ja Noeliga muuseumis. See oli ühe Baselist pärit kuulsa kunstniku püsiväljapanek ning autode ja tehnikateemaline näitus. Enamus Jean Tinguely töid olid suvalistest metallijuppidest kokku pandud monstrumid, mis mootori jõul liikusid.
Õhtupoole koristasin ja valmistasin jälle keemia tunniks küünalt. Seekord siis mingite dioksiidide ja vasepulbriga. No ja mina muidugi polnud tunnis aru saanud, et sellest mingisugune ilutulestik välja tuleb ning seega olin üsna šokis kui mu küünal järsku köögis suuri rohelise sädemeid pritsiva leegi tekitas.:D
Esmaspäeval täpselt 17 aastat tagasi oli see tähtis päev, kui ma ilmavalgust nägin. Kööki minnes tulid kõik kallistama ja õnne soovima ning minu istekohal olid šokolaadisüdamekesed. Hommikul eriti pikalt tähistada ei jõudnud, sest pidin kooli väntama. Muusikatunnis laulis klass mulle sünnipäevalaulu ja sain kingiks mõned kaardid ja maiustused. Lõuna ajal koju minnes ootasid mind pitsa ja šokolaaditort. Kuna olin paar päeva varem rääkinud, et tahaks vanilla coca-colat proovida, oldi minu sünnipäevaks spetsiaalselt kuus purki seda jooki muretsetud. :) Pärastlõunal olid mul veel tunnid ning seega pidin tagasi kooli minema. Koju jõudes oli õues laud kaetud ning minu kohal olid lisaks taldrikule ka kingitused. Sain isetehtud kokaraamatu, kus šveitsipäraste toitude retseptid, mida juba söönud olen, sees on ning, mida ise järgemööda täiendada saan. Veel sain raamatu fotodega Šveitsist ja kutse veeta päev Nora ja Elenaga kas Mulhouse'is(FR), Freibourgis(DEU) või Lörrachis(DEU) koos veidikese šoppamisrahaga. Teisipäeval saabus pakk Eestist kaardi ja armsa eestikeelse tekstiga padjapüüriga. :)






No comments:

Post a Comment